Hoe voeg je een specificatie toe?

Op een offerte- of orderregel kun je met een specificatie een extra handeling aan de eindproductie specificeren. Het is mogelijk om specificaties, onafhankelijk van het aantal eindproducten, apart in rekening te brengen aan een klant.

 


 

Een specificatie invoeren

 

Open de offerte- of orderregel door dubbel te klikken voor de regel. Navigeer naar het tabblad 'Inkoop specificaties' of 'Verkoop specificaties'. Klik op klik op Nieuw
om een nieuwe specificatie toe te voegen.
 
De volgende velden kun je invullen:
  • Verkoopspecificatie type (of Inkoopspecificatie type). Kies een van de vooraf ingerichte sjablonen. Hierin kun je ook de financiële afhandeling van de kosten vastleggen.
  • Omschrijving (2 en 3). Voor het verder beschrijven van de specificatie.
  • Eenmalig. De ingaveprijs van de specificatie is onafhankelijk van het orderaantal en wordt eenmalig meegerekend.
  • Apart factureren. De ingaveprijs van de specificatie wordt apart gefactureerd en komt bovenop het bedrag van de offerte- of orderregel.
  • Ingaveprijs. De kosten van de specificatie met bijbehorende eenheid.
  • Memo intern. Invulveld voor interne opmerkingen, onzichtbaar voor de klant.
  • Memo extern. Invulveld voor extra toelichting bij de specificatie. Dit wordt ook op de offerte of order getoond.
Vul in elk geval de velden Verkoop-/Inkoopspecificatie type en Ingaveprijs in en druk op Opslaan
.

 

Specificatie toevoegen aan artikel
Specificaties kun je ook in combinatie met een prijsafspraak vastleggen op een artikel.

 

 


Kenniscentrum | Gerelateerd: